Ustalenie, kiedy należy spożywać witaminę C

Witamina C jest witaminą najczęściej występującą w wielu produktach spożywczych i zwykle sprzedawaną jako suplement diety. Jest szeroko stosowany do zatrzymania i leczenia szkorbutu, wysoce toksycznej choroby morskiej, która atakuje dziąsła i tkanki warg i ust. Jednak witamina C to nie tylko witamina; jest również ważnym składnikiem odżywczym zaangażowanym w wiele procesów biochemicznych i syntezę niektórych neuroprzekaźników w mózgu.

Witamina C ma wiele zalet, z których jedną jest to, że pomaga organizmowi w syntezie neuroprzekaźnika serotoniny. Serotonina odpowiada za nastrój i zdrowie psychiczne oraz jest niezbędna do utrzymania stabilności emocjonalnej osoby. Według Narodowej Biblioteki Medycznej Stanów Zjednoczonych pomaga złagodzić depresję, lęki, a nawet bezsenność. Kwas askorbinowy, czyli kolejny rodzaj witaminy C, jest jedną z witamin odpowiedzialnych za to działanie.

Niedobór witaminy C może powodować wiele chorób, w tym chorobę Alzheimera i raka. Niedobór witaminy C występuje najczęściej u ludzi w podeszłym wieku, ponieważ do wytworzenia kwasu askorbinowego potrzeba więcej tlenu. Kwas askorbinowy jest w rzeczywistości kwasem o najwyższym stężeniu tlenu spośród wszystkich witamin. Jednak przyjmowanie suplementów z witaminą C polecane jest każdemu, niezależnie od wieku. Jeśli nie dostarczasz wystarczającej ilości witaminy C w swojej diecie lub jesteś chory lub cierpisz na chorobę, która powoduje niedobór witaminy C, możesz zauważyć objawy tych niedoborów. Dwa z najczęstszych problemów związanych z niedoborem witaminy C to przeziębienie i ciężkie przeziębienie.

Aby upewnić się, że otrzymujesz wystarczającą ilość witaminy C, zaleca się codzienne przyjmowanie suplementu witaminy C. Jednym ze sposobów, aby dowiedzieć się, ile witaminy C otrzymujesz, jest ustalenie zalecanej dziennej dawki kwasu askorbinowego dla dorosłych. Ogólnie rzecz biorąc, lekarze zalecają, aby dorośli otrzymywali około 500 miligramów kwasu askorbinowego z pożywienia każdego dnia. Ponieważ prawdopodobnie nie jesz codziennie wystarczającej ilości owoców i warzyw, aby spełnić to zalecenie, dobrym sposobem na oszacowanie dziennego spożycia kwasu askorbinowego jest przyjmowanie suplementów witaminowych.

Suplementy witaminy C są dostępne w kilku formach. Można je znaleźć w postaci płynnej, tabletki lub proszku. Formy płynne są zazwyczaj najlepszym wyborem dla osób, które chcą jak najszybciej spożyć witaminę (proszek jest trudniejszy do przyjęcia). Jednak niektóre badania wykazały, że przyjmowanie witaminy C w postaci płynnej może zakłócać tworzenie przeciwciał, które pomagają układowi odpornościowemu organizmu w walce z chorobami.

Na rynku dostępnych jest kilka różnych rodzajów suplementów witaminy C. Większość z tych produktów jest aromatyzowana sztucznymi barwnikami i konserwantami. Nie należy zakładać, że wszystkie marki witaminy C są takie same, a zakup suplementu diety ze sztucznymi barwnikami nie gwarantuje, że będzie on skuteczny i bezpieczny. Powinieneś uważnie przeczytać etykiety na opakowaniu, aby upewnić się, że witamina jest prawdziwa, a nie tylko witamina, która brzmi jak witamina c. Będziesz także chciał przeczytać etykietę, aby uzyskać wszelkie informacje o tym, ile substancji znajduje się w każdej porcji, formie porcji i czy suplement witaminy C został certyfikowany przez GMP. „GMP” oznacza, że ​​firma zleciła producentowi witaminy C przeprowadzenie procesu aplikacji, który zapewnił, że substancja jest zgodna z GMP.

Oprócz tych, które są już pakowane w postaci płynnej, istnieją inne dobre źródła witaminy c. Te dobre źródła witaminy C nie są dostępne w sprzedaży, więc nie musisz się martwić o połknięcie czegoś po otwarciu butelki. Niektóre dobre źródła witaminy C to: pomarańcze, cytryny, truskawki, rodzynki, zagęszczony sok pomarańczowy i zagęszczony sok owocowy. Inne źródła żywności witaminy C to: wzbogacone płatki śniadaniowe (płatki owsiane i kiełki pszenicy), precle, suszona fasola, groch, grzyby, suszone warzywa, suszone owoce i olej rybny. Kwas askorbinowy jest jednym z „prebiotyków” w żywności, co oznacza, że ​​wspomaga wzrost zdrowych bakterii. Wiele osób uważa, że ​​optymalne dzienne spożycie witaminy C ma postać kwasu nieorganicznego/organicznego, który znajduje się w produktach cytrusowych, takich jak pomarańcze, limonki, grejpfruty i truskawki.

Suplementy diety mogą pomóc we wspieraniu celów związanych z witaminą c. Nie zawsze dostarczają tyle witaminy C, ile człowiek potrzebuje na co dzień, ale można je stosować w połączeniu ze zdrową dietą i dużą ilością ćwiczeń, aby pomóc Ci osiągnąć cele związane z witaminą C. Jeśli szukasz suplementu witaminy C, koniecznie porozmawiaj ze swoim lekarzem. On lub ona może polecić suplement witaminy C, który będzie korzystny dla twoich celów.